Merhaba Ben Osman Yıldız

Merhaba! BenOsman Yıldız

Film Yönetmeni & Moda Fotografcısı

Hakkımda
moda ürün fotoğrafçısı

Fotoğrafçılık alanının belki de en sevilen alt dallarından birisi olan moda ürün fotoğrafçılığı, özellikle son dönemlerde oldukça revaçta. Benim de kariyerimi sürdürdüğüm alanlardan birisi olduğundan moda ürün fotoğrafçılığı konusunda epey bilgiliyim. Profesyonel olarak çalışan birisi olarak sadece işin saha kısmında değil genel olarak değerlendirmeler yapabildiğim için sitemin blog kısmında moda ürün fotoğrafçılığına yer vermek istedim. İyi okumalar dilerim.

Moda Ürün Fotoğrafçılığı Nedir?

Öncelikle moda ürün fotoğrafçılığının diğer alanlardan ayıran kırmızı çizgiyi belirtmek istiyorum. Fotoğrafçılık alanının alt dallarının genelinde belli başlı bir şeyin fotoğraf üzerine en iyi bir şekilde yakalanması amaçlanmaktadır. Moda ürün fotoğrafçılığında ise birden fazla şeyin ilgi çekecek bir şekilde yakalanması gerekmektedir. Mesela bu yılın kış kreasyonu parçalarından birkaç kıyafetin ve aksesuarın reklamının yapılması gerekiyor. Fotoğrafçı bu moda ürünlerini öyle bir açıdan çekmeli ki fotoğrafa bakan kişide o ürünü satın alma hissi uyandırsın. Sektörel bazda biz buna call to action, yani alıcıyı harekete geçirme, diyoruz. Fotoğraf çekimi sırasında açıyla müşteriyi nasıl cezbedeceksiniz diyenler var. Profesyonel olarak kariyerini sürdüren moda fotoğrafçısı Osman Yıldız olarak söyleyebilirim ki doğru açı oldukça önemlidir. İnsanlardaki düşünce yapısını belki 1 derece açıyla değiştirebilirsiniz. Bu nedenle doğru açıyı ayarlamak oldukça önemli. Moda ürün fotoğrafçısı bunun önemini bilerek işini sürdürmesi gerekiyor. Yoksa ürün ön plana çıkmaz ve firma bir daha o fotoğrafçı ile çalışmaz. Nitekim bu durumu yaşayan onlarca kişi gördüm.

moda ürün fotoğrafçısı

Moda Ürün Fotoğrafçılığı Teknikleri

İyi bir moda fotoğrafı çekmek istiyorsanız belli başlı 7 kurala riayet göstermeniz gerekmektedir. Bu 7 kural belki de fotoğrafçının ve dahi firmanın istediği fotoğraflara ulaşılmasının yolundan geçen önemli maddelerdir. O halde başlayalım.

Ürünü Ön Plana Çıkarma

En önemli maddeyi başa yazmak istedim. Moda ürün fotoğraflarında aranan 1. kriter budur. Öncelikle müşteride ilgi çekmek istenen ürünler fotoğrafta baskın rol oynamalıdır. Nitekim arka plan vb. diğer önemli etkenlerin de ayarlanması ile ürünü ön plana çıkararak istenen fotoğraflar elde edilebilir.

Profesyonel Stüdyo Kullanımı

Işığın her şekilde en iyi şekilde dağılabildiği, ferah ve çalışma koşullarına uygun bir profesyonel stüdyoda çalışmak oldukça önemlidir. Mekanın hem diğer çalışanlara hem de fotoğrafçıya verdiği olumsuz enerji de çalışma sürecini etkileyebilir.

Alttan/Üstten Çekim

Bazı moda ürünleri öyle ki tam açıdan çekince gerekli albeniyi sunmaz. Alttan ve üstten çekmek gerekebilir. Gerekli ışık yumuşatma işlemleri ile beraber farklı taraflardan çekim yapabilirsiniz.

Işık Yumuşatma

Mekanın olumsuz koşulları içerisinde yer alan loş ve ters ışık problemlerine karşın ışığı duvarlardan diğer duvarlara yumuşatarak aktarabilirsiniz. Tabii bu tam anlamıyla fotoğrafçının işi değil ancak bu durumun oluşması dahilinde ekip çalışanlarına bilgi vermeniz avantajınız olur.

Renk Kurgusu

Profesyonel bir moda ürün fotoğrafçısının öncelikle renklere hakim olması gerekir. Kontrast (sert) ışık altında yaptığınız çalışmalarda renkler daha akıcı ve canlı gözükmektedir. Nitekim Difüz (yaygın) ışık altında renkler büyük ölçüde yumuşayarak solgunlaşır. Bu da fotoğrafta yer alan ürünün ön plana çıkmamasına neden olur. Bu nedenle bu maddeye maksimum dikkat verilmesi gerekir.

Çekim Ölçeği

Özellikle moda ürünlerinin mankenler üzerinde tanıtılması gerektiğinde mankenin vücut ölçülerine uygun bir açıdan çekim yapılması gerekmektedir.

Hareketlilik

Yine mankenler üzerinde yapılan çekimlerde her ne kadar mankenler sabit durmak isteseler de insanlık hali bazen istemsiz hareket edebilirler. Belki de en iyi pozları çektiğiniz anda böyle bir durumun yaşanması istenilen fotoğraflara ulaşmanın önünü engeller. Bu nedenle moda fotoğrafçısı herhangi bir olumsuz durum yaşanmaması adına sürekli hareket halinde olmalıdır. Ancak bu sayede manken kaynaklı olası bir hatayı engelleme fırsatı bulunabilir.

Belirttiğim bu 7 farklı anahtar ile ancak iyi bir çekim kalitesine ulaşılabilmesinin kapısını açabilirsiniz. Profesyonel olmak isteyenlerin bu kurallara uyması gerekmektedir.

moda ürün fotoğrafçısı

Moda Ürün Fotoğrafçılığında Profesyonellik

Öncelikle belirtmeliyim ki her alanda olduğu gibi moda ürün fotoğrafçılığında da uzun yıllar çalışılması, bu alanın her ince noktasının öğrenilmesi gerekmektedir. Ancak bu şekilde moda ürün fotoğrafçılığında profesyonel olabilirsiniz. Nitekim bu alanda onlarca yıl çalışmış bir moda fotoğrafçısı olarak sizlere en önemli tavsiyem 7 anahtar başlığa uyun ve sürekli demo çalışmalar yapın. Ancak bu şekilde profesyonelliğe ulaşabilirsiniz.

Değerli takipçim, moda Fotoğrafçısı Osman Yıldız olarak sizler için içerikler hazırlamaktayım. Başka içeriklerime de ulaşmak istersen blog kısmını kullanabilirsin. Görüşmek üzere.

Leave a comment